Kalba

Administracijai
Vartotojas

Slaptažodis




Navigacija

Projektą remia


Veikla finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurį Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Medžiaga atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Švietimo mainų paramos fondas ir Europos komisija negali būti laikomi atsakingais už bet kokį medžiagoje pateiktos informacijos naudojimą.

Susitikimas Italijoje

 

Pirmasis projekto dalyvių susitikimas vyko 2011 m. Spalio 24-29 d.  pietų Italijos mieste Venosoje. Tai nedidelis, žavus  miestelis, turintis 12 tūkstančių gyventojų ir turtingą architektūrinę istoriją. Šiame mieste gimė nemažai garsių naujųjų laikų Italijos poetų, rašytojų, politinių veikėjų. Roberto Maranta-filosofas ir rašytojas, kardinolas Džiovanis Batista de Luka, poetas Luidžis de Vista. Tačiau labiausiai Venosos miesto gyventojai didžiuojasi 65metais Venosoje gimusiu Kvintu Horacijumi Flaku. Tai vienas žymiausiu lotynų kalba rašiusių poetų, prilyginamu Vergilijui.

Antikinę miesto istoriją mena čia stovinti ,,Švenčiausiosios Trejybės’’ bažnyčia, dekoruota prabangiais rytietiškais motyvais ir medžiagomis mozaikinėmis  puošniomis grindimis. Netoliese plytintis parkas su archeologinėmis liekanomis byloja čia buvusį antikinį amfiteatrą, kur kovėsi gladiatoriai, viešąsias pirtis-termas. Miesto centre stovi galinga XIV amžiuje statyta pilis . Anksčiau jos paskirtis buvo gynybinė, o dabar čia įsikūręs archeologinis muziejus.

Venosos miestas yra Bazilikatos provincijojoje, o ši garsi čia auginamomis vynuogėmis ir, žinoma, vynu. Vietinės šeimininkės čia kepa nuostabius, tik šiam regionui būdingus įdarytus sausainukus ir pyragus kokių nenusipirksi jokioje miesto parduotuvėje.

Apsilankę priimančioje mokykloje Istituto Comprensivo Venosa II ir kitose vietinėse mokyklose, galim drąsiai teigti, kad ne veltui sakoma, jog italai - daininga tauta. Mokyklos daug dėmesio skiria muzikiniam vaikų lavinimui . Pamatėme ir išgirdome, kad kiekvienoje mokykloje dirba puikūs muzikai, buriantys vaikus muzikuoti ir dainuoti.

Įspūdinga tai, kad net mažiausi būsimi pradinukai traukia Italijos himną taip, kad nė nekyla abejonių, jog himną jie mokosi gražiai atlikti ne dėl svečių, apsilankiusių jų mokykloje ar darželyje, o tiesiog taip yra įprasta ir natūralu-mokėti savo šalies himną. Yra ko pasimokyti ir mums. Visos aplankytos mokyklos ir darželiai mus pasitiko labai svetingai ir pasiruošę.

Vienoje iš aplankytų mokyklų ikimokyklinės grupės vaikai iš smulkiausių popieriaus skiautelių gamino kiekvienos projekto dalyvės šalies vėliavas, kurias mums vėliau dovanojo. Kitoje mokykloje buvo eilėmis papasakoti to regiono istorijos fragmentai. Visi gavome angliškus vertimus. taigi, istorijos inscenizacija vyko gimtąja kalba, bet visi galėjome suprasti eiliuoto pasakojimo prasmę..

Šio pirmojo susitikimo metu, Italijos tikslas buvo pristatyti savo šalies vėliavą. Ji puikiai atliko savo namų darbus, buvo sukurtas videospektaklis, kur vaidina mokyklos vaikai, papasakota Italijos vėliavos istorija, šokis su vėliavomis, sudainuotas himnas. Klausėmės mokinių ansamblių koncertų.

Mūsų aplankytose mokyklose visi mokiniai dėvi uniformas, kurios mums pasirodė kiek neįprastos, bet labai praktiškos ir patogios: balti ir mėlyni chalatą primenantys drabužiai. Stebėjome pamokas.

Mokyklos gyvenimas, esant svečiams vyko natūraliai, paprastai, nesimatė dirbtinio pasirodymo, vaikų piešiniai ar darbeliai buvo tokie , kokius patys sukūrė.Todėl mus priėmusiose mokymo įstaigose jautėmės jaukiai ir patogiai. Neišdildomą ispūdį paliko Venosoje esantis neįgaliųjų centras. Tai didžiulė, graži teritorija su puikiu parku pasivaikščiojimams. Šiame centre beveik visas meninis apipavidalinimas yra sukurtas pačių neįgaliųjų: mozaikos iš akmens, tapybos darbai, kai kurie baldai. Yra įkurtos meno dirbtuvės, kur vyksta tikra meno terapija. Kiekvienas randa užsiėmimą pagal savo pomėgius. Dėlioja mozaikas, lipdo keramiką, piešia. Per miesto šventes šių centro narių darbai dovanojami miestui ir žmonėms. Mes taip pat gavome suvenyrų-linksmus keraminius angelus. Projekto metu turėjome galimybę susipažinti su Bazilikatos regiono tradicijomis, kai kuriais papročiais, istorija ir kultūros paveldu.