Kalba

Administracijai
Vartotojas

Slaptažodis




Navigacija

Projektą remia


Veikla finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurį Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Medžiaga atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Švietimo mainų paramos fondas ir Europos komisija negali būti laikomi atsakingais už bet kokį medžiagoje pateiktos informacijos naudojimą.

Susitikimas Bulgarijoje
Gegužės 20 dieną projekto AMICA 8 šalių dalyviaisusitiko Bulgarijoje , Haskovo mieste. Mokiniai susipažino ir buvo apgyvendinti pas „Saints Cyril and Methodius“ mokyklos mokiniais.

Gegužės 21 dieną projekto dalyviai lydimi „Saints Cyril and Methodius“ mokyklos direktorės Krasimiros Damyanovos , pavaduotojo Krasimiro Kavalovo bei kitų mokytojų lankėsi Haskovo istoriniuose ir kultūriniuose objektuose: virš miesto iškilusią Dievo motinos Marijos statulą su koplytėle, Ivan Dimov dramos teatrą bei ragavo tradicinius Bulgarijos kulinarinio paveldo patiekalus „Katarzhina“ ūkyje, grožėjosi senovinių ūkio pastatų ornamentais ir freskomis.

Gegužės 22 dieną visi projekto AMICA dalyviai buvo šiltai sutikti su duona ir druska „Saints Cyril and Methodius“ mokykloje. Mokyklos direktorė Krasimira Damyanova ir direktorės pavaduotojas Krasimir Kavalov tarė sveikinimo kalbą, pristatė mokytojus bei mokinių tėvelius. Visi projekto dalyviai turėjo galimybę aplankyti visas mokyklos klases, susipažinti su į vairių mokomųjų dalykų mokytojais ir vyresniaisiais mokiniais. Trečią vizito dieną projekto AMICA dalyviai išvydo Bulgarijos komandos dalyvių nacionalinės dienos pristatymą , muzikinį vaidinimą „Abecėlės diena“,kurį suvaidino ir sušoko jaunesniųjų klasių mokiniai. Pristatymo metu Bulgarijos komanda pristatė nacionalinės šventės svarbą jų valstybėi, nes ši diena yra tampriai susijusi su visų švietimo įstaigų veikla bei ugdymu pamokoje. Tą pačia dieną projekto dalyviai aplankė Thracian muziejų, kurimae galėjo išvysti senuosius žmonių amatus, susipažinti su istoriniI dailės meno palikimais bei apžiūrėti visą išlikusį kultūrinį paveldą, kurio istorija siekia Makedonijos Karaliaus Filipo II laikus.

Gegužės 22 dieną AMICA dalyviai aktyviai diskutavo apie porjekto ataskaitos formą bei paskutinias veiklas projekte. Diskusijoje projekto dalyviai turėjo galimybę išgirsti projekte dalyvavusių mokinių ir mokinių, kurie priemė AMICA mokinius nuomonę apie praktinę projekto veiklą. Vienu iš didžiausių pliusų visi projekto dalyviai įvardino galimybes pažinti skirtingas kultūras, sužinoti kitų Europos valstybių tradicijų panašumus ir skirtumus. Mokiniai gyvenę šeimose įvardijo dar vieną pliusą – susipažinimą su šeimos vertybėmis, kitų užsienio kalbų mokymusi, anglų kalbos žinių tobulinimui ir mokėsi bendardarbiauti su kitokių kultūrų žmonėmis. Projekto teigiamus rezultatus įžvelgė ir mokinių tėvai, kurie jautė, kaip skleidėsi visų mokinių šnekamoji kalba, tolerancija bei bendravimo įgūdžiai. Projekto mokytojai diskusijoje aptarė patirtus privalumus šiame vizite Bulgarijoje ir per visą projekto laiką: susipažino su skirtingų švietimo įstaigų mokymo sistemomis, dalyvavo dailės ir muzikos pamokose, užsienio kalba bendradarbiavo su kitais to pateis mokomojo dalyko mokytojais, išbandė muzikos instrumentus bei dalyvavo integruotoje muzikos-istorijos pamokoje, kurią vedė Margarita Krasteva, susipažino su talentinga informacinių tehnologijų mokytoja Nadežka Bikova, kurie visiems AMICA projekto mokytojams padovanojo dekupažuotas Bulgarijos tradicinių istorinių motyvų lėkštes.

Gegužės 24 dieną AMICA dalyviai toliau tęsė susipažinimą su meniniu ir muzikinius Bulgarijos paveldu. Visi projekto dalyviai dalyvavo Tarptautiniame Bulgarijos švietimo įstaigų parade, Plovdiv mieste, skirtame nacionalinei dienai minėti. Mokyklos direktorė Krasimira Damyanova su kitais mokyklos mokytojais supažindino su šios šventės svarba keikvienai ugdymo įstaigai. Kiekvienai mokyklai tai ypatingai svarbi nacionalinė diena, nes eitynėse mokyklos ne tik pristatto savo mokyklų istorinius įvykius, uniformas, tačiau ir parodo mokyklos bendruomenės vieningumą, bendradarbiavimą bei tuo pačiu eitynėse mokyklos parodo ypatingus muzikinius nnumerius.

Tą pačia dieną projekto dalyviai susipažino su Plovdiv miesto kultūrinėmis ir istorinėmis vietomis: Plovdiv senamiesčiu, didžiusiu miesto senoviniu amfiteatru, 18 a. Architektūriniais pastatais, bažnyčiomis, turėjo galimybęišvysti meninę miesto pusę pastatų fasaduose. Kelionės pabaigoje aplankėme kalnuose įsikūrusį Ivano Asen II tvirtovę bei vienuolyną, Ortodoksų bažnyčią. Paskutinią vizito dieną visi projekto dalyviai susitiko prie bendro vakarienės stalo, vieni kitiems linkėjo sėkmės ir diskutuodami prisipažino, kiek daug šis projektas teigiamų savybių įnešė į kiekvieno mokytojo, mokinio bei mokinių tėvelių gyvenimus. Unikalus šansas pažinti kitas kultūras, kartu kurti meninę vertė turinčius kūrinius, išgirsti tradicinius senovinius muzikinius kūrinius, pamatyti senovės Bulgarijos liaudies šokius.